Potřebujete vytvořit zaměstnavatelskou značku, váš employer branding?

Při tvorbě svého brandu se musíte ujistit, že jeho aktivity zapadají do celkové a konzistentní představy celkového marketingu firmy a že se Vám dostatečně dobře podaří prezentovat Vaše hodnoty a poselství firmy. Myslím si, že vyspělé společnosti již ovládají kormě marketingového řízení brandu i rozvoj a řízení zkušeností vlastní značky a sdílení obsahu tvořeným zaměstnanci.

Tvoříme plán řízení značky zaměstnavatele

Pokud začneme u samotných základů značky, musíme začít u strategie organizace. Zde je důležité pochopit, jaký druh publika chci přilákat a co mu chci sdělit. Je také důležité pochopit, jak Vás vnímá společnost, její úvahy, vědomí a jak si stojíte proti konkurenci. Získejte naprosto upřímný a realisticky pohled na svou organizaci. Uspořádejte Vaše představy a ambice o employer brandingu a jeho cílech.

EVP a jeho tvorba

EVP je anglická zkratka: Employee Value Proposition, je celkový obsah všeho, co kandidáti, ale i lidé prožívají a dostávají ve vztahu s Vaší firmou. Obsahuje takřka vše, od pocitu pracovního naplnění přes spokojenost s pracovním prostředím, vedením a managementem firmy, kolegy, kulturou a politikou odměňování a tak dále. Pokud je EVP silné, máte vyhráno. Vaši lidé mají silnou motivaci přijít každý den do práce, plní energie a odhodlání. Jsou prostě ve své práci spokojení a jsou hrdí na Vaši značku zaměstnavatele. EVP je tedy souhrn hodnot, kterou zaměstnanci získají díky práci ve vaší firmě.

Plánování employer brandingu

V rámci svého employer brandingu musíte plánovat a realizovat pravidelnou komunikaci. V ideálním případě interně i externě, pokud chcete být nejlepší v budování vztahů a komunikaci. Musíte tedy naplno využívat sociální média, sdílet obsah tvořený zaměstnanci, generovat komunikaci a obsah a tak dále.

Sdílení zkušeností

Sdílení zkušeností a jejich prezentace je jako jakýkoli jiný druh marketingu. Je třeba neustále zlepšovat procesy vývoje učení, různých procesů a třeba i řízení výkonnosti.

Měření employer brandingu

Všichni víme, že HR analytické nástroje a analýza výstupů jsou náročné na procesování, ale vždy zde bude určitá část procesu, která bude mimo Vaši kontrolu. Sledujte svůj pokrok, náklady a snažte se věci optimalizovat.

Obsahový marketing

Zjistil jsem, že obsahový marketing ve skutečnosti pracuje nejlépe v okamžiku, kdy je primárně zaměřen na lidi a firemní kulturu. Existuje spousta věcí, o kterých lidé rádi komunikují, ale také jsem zjistil, že nejvíce poutavý obsah je především příběhem. Osobní příběh o Vaší kultuře organizace, to je to co vypovídá o autentickém pohledu uvnitř Vaší firmy

Sociální kanály vhodné pro employer branding

Zde jsou různě odlišné role. LinkedIn je vážnější, více profesionální, lépe se zde cílí na jednotlivce. Facebook se nyní stává hlavním a účinným kanálem pro tento druh komunikace, ale stále je to pro tento účel kanál, tak trochu v experimentálním stavu. Na některých trzích je na tom Instagram velice dobře a poslouží pro dnes již video prezentaci skvěle, po té co převzal pár námětů od Snapchatu. Twitter se nám trochu ztrácí a není to šálek čaje pro mnoho firem, ale myslím, že Twitter se stále více posouvá v propojení správných lidí a správného obsahu.

Máte zájem o tuto službu? Neváhejte a pojďme si o tom pohovořit u kávy, co myslíte?

Odebírejte zdarma můj email newsletter a již vám neuteče žádná novinka z oboru HR, personálního marketingu nebo personalistiky. Také informuji o nových kurzech a workshopech: Odebírejte zde 


Rodinna firma poradenstvi
Interim managament

Přečtěte si také
20.09.2018/Osobní rozvoj Úžasná týmová práce

Tři vlci v přední části smečky jsou nemocní a staří. Jejich tempo nastavuje tempo pro zbytek pětadvacetičlenné smečky.

11.09.2018/Ostatní Elon Musk & Joe Rogan

Elon působí možná trochu zvláštně v této konverzaci, ale to, co říká dává určitě smysl. Pro mě zůstane Elon Musk stále jedním z nejzajímavějších lidí ve své branži a možná vůbec nejzajímavější osobností posledních deseti let. Jeho úvahy ve videu níže.

13.08.2018/Ostatní Velký bratr vás vidí...

Kdo je velký bratr? Fiktivní postava absolutistického vůdce státu z antiutopického románu 1984 od George Orwella. Toto označení se dnes používá jako obecné označení pro vládní sledování a podobná narušení soukromí. Znáte nějakého velkého bratra z vašeho okolí?



Chcete pomoci dosáhnout svých kariérních a podnikatelských snů?

Zanechte mi váš email a já vás budu pravidelně zásobovat tipy pro váš úspěch.

Nebo mi zavolejte na +420 605 733 267
a domluvme si schůzku