Behaviorální pohovor


Cílem behaviorálního interview, je získat detailní popis chování pracovníka při výkonu své činnosti nebo práce. Pracovník popisuje své příběhy, pracovní momenty, které popisují jeho konkrétní chování, myšlení, ale také jednání v každodenních pracovních situacích.

Průběh behaviorálního interview, by měl být následující.

  • Uvedení do interview

Tento krok představuje, představení účelu a formy rozhovoru. Cílem tohoto kroku je naladit pracovníka na tento druh rozhovoru, a to tak, aby se mohl v dalších krocích plně a bez obav soustředit na své odpovědi.

  • Popis úkolů a odpovědnosti

Hlavním úkolem pracovníka, je detailně popsat jeho klíčové úkoly a také odpovědnosti.

  • Postoje

Tato etapa je důležitým a nezbytným zdrojem informací. Pracovník je požádán, aby detailně popsal 5- nejdůležitějších situací a momentů, které na současné pozici zažil. Z toho 2-4, by měly představovat momenty, který by měly být spojeny s úspěchem, kladné. Zbytek se situacemi a momenty opačnými.

  • Druh práce

Co je potřeba pro výkon pracovníka v organizaci, aby byl dostatečně efektivní.

  • Závěr

Na závěr se sumarizují klíčové podklady a zjištění.

Klíčová podmínka pro správné a efektivní vedení behaviorálního interview je to, aby osoba vedoucí interview nevěděla, zda hovoří s nadprůměrným nebo průměrným pracovníkem, zamezí se tak předsudkům. Asi největší nevýhodou této metody je její časová, profesionální a administrativní náročnost, proto není vhodná pro větší organizace.

 


Rodinna firma poradenstvi
Interim managament

Přečtěte si také
03.12.2018/Osobní rozvoj Jak na konstruktivní kritiku?

Je velmi snadné pokusit se dát někomu konstruktivní kritiku, ale není vždy snadné ji přijmout. Trvá to spoustu trpělivosti a sebevědomí, abychom mohli udělat krok zpět a podívali se na to, co a jak děláme, uznat to co děláme špatně a pak přijmout radu nebo doporučení.

01.11.2018/Osobní rozvoj Jaké dovednosti budete potřebovat v roce 2020?

Možná se dá říci, že lidstvo zaznamenalo nejvíce technologického pokroku za posledních 100 let. Z tohoto důvodu se dovednosti, které vyžaduje naše povolání, neustále vyvíjejí. Lidé nyní pracují v zaměstnání, které před 20 lety neexistovalo. Vysoké školy připravují studenty na zaměstnání, které dnes neexistují a někdy připravují na zaměstnání, které již nebude existovat.

29.10.2018/Kariérní a kariérové poradenství 10 kroků ke tvorbě vaší úspěšné osobní značky

Vaše osobní značka sděluje vaši hodnotu světu - nejen potenciálním zaměstnavatelům, ale prakticky všem. Osobní značka je dnes naprosto nezbytná pro osobní rozvoj, kariérní postup, a dokonce i pro vás samotné. Vyjádření toho, kdo jste, co děláte a proč to děláte, vám pomůže postavit se k úspěchu a otevřít dveře nové kariérní příležitosti.



Chcete pomoci dosáhnout svých kariérních a podnikatelských snů?

Zanechte mi váš email a já vás budu pravidelně zásobovat tipy pro váš úspěch.

Nebo mi zavolejte na +420 605 733 267
a domluvme si schůzku