Práci hledá: Jsem podnikatel, živnostník a hledám práci!

05.09.2016/Personalistika Podnikatelé a živnostníci jsou svým způsobem vzácní. Odmítají stabilitu a pohodlí běžné kariéry a věnují se realizaci vlastního nadšení a nápadů. Nicméně řada z nich neplánuje, anebo nemůže zůstat nezávislá navždy. Úspěch, neúspěch nebo jiné životní milníky můžou motivovat tyto „expodnikatele“ oprášit svůj životopis a začít si hledat vlastní zaměstnání.

Pokud jste personální manažer nebo náborář, čeká Vás těžká analýza a ověřování profilů těchto kandidátů. Na první pohled někdo, kdo má bohaté zkušenosti s vedením, bude skvělý doplněk do Vaší společnosti, ale také můžete zjistit, že může postrádat tradiční kvalifikaci nebo pokročilé kompetence nebo specializované, oborové zkušenosti, které se těžko získávají, anebo jsou součástí pouze větších korporátních společností. Také se můžete divit, jak může být někdy náročné přizpůsobit se striktní struktuře a pravidlům Vaší společnosti.

Expodnikatelé jsou rození lídři

V nejzákladnějším smyslu můžeme náborovat dva typy těchto expodnikatelů, jsou to buď vůdci, anebo přispěvatelé. Lídr si obvykle vezme širší část problémů a vytvoří podrobnou strategii. Přispěvatelé používají různé specializované dovednosti a umí realizovat části této strategie.

Expodnikatelé znají triky

Svou samostatností a kreativitou na to vždy umí přijít, znají své triky nebo kreativní způsoby, jak řešit složité problémy, jimž podniky čelí. Tradičně vyškolení manažeři se obrací na stejné a předepsané postupy při vymýšlení strategií, ale bývalí podnikatelé jsou zvyklí na myšlení mimo standardní cesty. Pokud se Vaše firma snaží být jiná a odlišovat od konkurence, přidání představitele z podnikatelského prostředí by mohlo být právě to, co potřebujete!

Expodnikatelé umějí stavět týmy

Podnikatelé mají zkušenosti při budování a řízení týmů a vědí, když je čas někoho najmout a jakou má mít kvalifikaci. Strategie je k ničemu, když nemáte kvalifikovaný tým a bývalí podnikatelé vědí přesně, co je zapotřebí k dosažení své vize.

Pokud se rozhodnete najmout expodnikatele, nechte ho dělat to, co umí nejlépe. Dejte jim svobodu být kreativní, najímat své vlastní lidi, připravovat vlastní řešení. Efektivní nábor začíná definováním cílů pro roli, kterou je třeba ve firmě vytvořit a také vybrat kandidáta, který je nejkvalifikovanější a nejvhodnější.

I když budete hledat skvělého expodnikatele, který je jako stvořený být velkým vůdcem, budete se ptát, kde je jejich srdce. Plánují s Vámi běžet dlouhou trať nebo jim brzy dojde úsilí? Vášeň a motivace kandidáta a její zkoumání je vždy obtížné, bez ohledu na jeho pracovní historii. Zeptejte se jich, proč opustili svou firmu a o jejich budoucích profesních plánech. Zjistěte, kde leží jejich vášeň a co je hlavní motivací jejich kariérní změny.

Na závěr

Většina bývalých podnikatelů je skupina inteligentních a kreativních startérů vlastního businessu, která se nebojí riskovat, ale na konci dne jsou to lidé jako vy nebo já. Někteří mohou být dobrými zaměstnanci a jiní ne. Vždy věřte svému procesu náboru, přijímání lidí a vlastní intuici a zkušenostem.


Rodinna firma poradenstvi
Interim managament

Přečtěte si také
01.11.2018/Osobní rozvoj Jaké dovednosti budete potřebovat v roce 2020?

Možná se dá říci, že lidstvo zaznamenalo nejvíce technologického pokroku za posledních 100 let. Z tohoto důvodu se dovednosti, které vyžaduje naše povolání, neustále vyvíjejí. Lidé nyní pracují v zaměstnání, které před 20 lety neexistovalo. Vysoké školy připravují studenty na zaměstnání, které dnes neexistují a někdy připravují na zaměstnání, které již nebude existovat.

29.10.2018/Kariérní a kariérové poradenství 10 kroků ke tvorbě vaší úspěšné osobní značky

Vaše osobní značka sděluje vaši hodnotu světu - nejen potenciálním zaměstnavatelům, ale prakticky všem. Osobní značka je dnes naprosto nezbytná pro osobní rozvoj, kariérní postup, a dokonce i pro vás samotné. Vyjádření toho, kdo jste, co děláte a proč to děláte, vám pomůže postavit se k úspěchu a otevřít dveře nové kariérní příležitosti.

03.10.2018/Osobní rozvoj Poznejte svou hodnotu

Nikdo vám nikdy nezaplatí tolik, jaká je vaše cena. Nikdo vám nikdy nezaplatí tolik, jaká je vaše cena. Zaplatí vám jen tolik, kolik si myslí, že je vaše cena. A vy určujete, co si myslí, ne takhle, i když to by bylo super.



Chcete pomoci dosáhnout svých kariérních a podnikatelských snů?

Zanechte mi váš email a já vás budu pravidelně zásobovat tipy pro váš úspěch.

Nebo mi zavolejte na +420 605 733 267
a domluvme si schůzku