Pár nových tipů pro Váš pohovor

21.09.2016/Osobní rozvoj Všichni víme, jaké kroky nás vedou k naší reakci na pracovní inzerci a také co podniknout k tomu, aby nás někdo přijal na pohovor. Napsat poutavý životopis, koupit si oblek, vzít si kravatu, poslat průvodní dopis a děkovný e-mailu po pohovoru. Všechny ty kroky dobře známe, ale…

Zdá se, že je celý proces celkem jednoduchý, ale pravdou je, že každý dělá to samé, takže pokud chceme být o krok napřed, musíte do toho dát více.

Náboráři a personalisté obvykle obdrží za den stovky životopisů a někdy mají i z čeho vybírat. Pokud má Váš životopis zaujmout, musí být značně jiný než ta ostatní šeď. Zde je několik užitečných tipů, které vám v této oblasti pomohou. Podle nové studie vydané společností TheLadders, tráví personalisté pouhých 6 sekund analýze Vašeho životopisu. Vaším úkolem je zapůsobit svým životopisem a to v několika vteřinách. Pokud se jim nelíbí, co vidí na první pohled, málokdy pokračují ve čtení zbytku Vašeho životopisu. Studie také ukazuje, že 80 % personalistů, při pohledu na životopis věnuje největší pozornost detailům zaměstnání, časovým údajům, návaznosti pracovních pozic a nakonec detailu vzdělání.

Co zkusit něco nového

Vytvoření online portfolia dává kandidátům obrovskou výhodu nad ostatními. Podle časopisu Forbes, 56 % personálních manažerů vykazuje pozitivní reakci, pokud se uchazeč prezentuje unikátní formou, kde představí svou práci a sám sebe. Nová éra sebou přináší využívání nových technologií a těm je nutné se přizpůsobovat. Dle posledních průzkumů se těmto nových trendům přizpůsobilo pouze 7% kandidátů.

Investujte do šatníku

Je zde nová vlna, tetování, friendly prostředí, dogfriendly, babyfriendly a tak dále a celkově s tím se uvolňuje i téma pracovního oděvu. Když soutěžíte s ostatními a kvalifikovanými soupeři o pracovní místo, je nutné mít vhodné oblečení. První dojem je v tento moment všechno. Vaším vzhledem odesíláte personalistovi zprávu, že jste profesionál a o práci máte vážný zájem.

Oslovte náboráře jinak

Pokud opravdu chcete udělat dobrý dojem na potenciálního zaměstnavatele, zkuste mu poslat individuální dopis. Ukažte, co vše jste si nastudovali, s čím jste se již v rámci oboru firmy seznámili a jak pracujete na tom, abyste se stali vhodným kandidátem. Čím budete pro firmu přínosní, buďte konkrétní.

Na závěr

Vždy buďte vřelý, podejte a pevně potřeste rukou, dbejte na oční pohled a držení těla a věnujte pozornost komunikaci s náborářem. Nezapomeňte klást správné a vhodné otázky a vždy se usmívejte.

Přeji Vám hodně štěstí v hledání Vašeho zaměstnání.


Rodinna firma poradenstvi
Interim managament

Přečtěte si také
03.12.2018/Osobní rozvoj Jak na konstruktivní kritiku?

Je velmi snadné pokusit se dát někomu konstruktivní kritiku, ale není vždy snadné ji přijmout. Trvá to spoustu trpělivosti a sebevědomí, abychom mohli udělat krok zpět a podívali se na to, co a jak děláme, uznat to co děláme špatně a pak přijmout radu nebo doporučení.

01.11.2018/Osobní rozvoj Jaké dovednosti budete potřebovat v roce 2020?

Možná se dá říci, že lidstvo zaznamenalo nejvíce technologického pokroku za posledních 100 let. Z tohoto důvodu se dovednosti, které vyžaduje naše povolání, neustále vyvíjejí. Lidé nyní pracují v zaměstnání, které před 20 lety neexistovalo. Vysoké školy připravují studenty na zaměstnání, které dnes neexistují a někdy připravují na zaměstnání, které již nebude existovat.

29.10.2018/Kariérní a kariérové poradenství 10 kroků ke tvorbě vaší úspěšné osobní značky

Vaše osobní značka sděluje vaši hodnotu světu - nejen potenciálním zaměstnavatelům, ale prakticky všem. Osobní značka je dnes naprosto nezbytná pro osobní rozvoj, kariérní postup, a dokonce i pro vás samotné. Vyjádření toho, kdo jste, co děláte a proč to děláte, vám pomůže postavit se k úspěchu a otevřít dveře nové kariérní příležitosti.



Chcete pomoci dosáhnout svých kariérních a podnikatelských snů?

Zanechte mi váš email a já vás budu pravidelně zásobovat tipy pro váš úspěch.

Nebo mi zavolejte na +420 605 733 267
a domluvme si schůzku