Oblíbená slova personalistů, pracovních inzerátů a životopisů, kterých se vyvarujte!

11.04.2017/Personalistika Našel jsem desítky slov, které dnešní HR rádo používá a tak je nalezeneme i v pracovních inzerátech nebo životopisech uchazečů. Tak třeba slovo dynamická firma, vysoce organizované prostředí, proaktivní uchazeč, fajn kolektiv, skvělá parta, ale abych byl upřímný, vidím stejné fráze znovu a znovu. Mám pocit, že je tady někdo líný!

Jsem si dobře vědom toho, že větší podniky dostávají, jen některé, potenciálně tisíce životopisů, využívají speciální software na analýzu životopisu, který jim pomůže zjednodušit proces přijímacího pohovoru na minimum. Podle mého názoru to ale neplatí pro menší firmy a myslím si, že takový inzerát by měl popisovat to, co ona pracovní příležitost nabízí.

Myslím, že to co dnes ve firmách hledám, je jen trochu originality a kreativity. Některá dnešní slova byla již tak zneužita, že dnes už ani nemají svůj pravý význam. Rozhodl jsem se ukázat na ty slova, která utrpěly nejvíce. Uchopil jsem to opačně a našel několik slov a frází, které s oblibou používají uchazeči ve svých životopisech.

„Mám skvělé komunikační schopnosti“

Co tohle slovní spojení vlastně znamená? Znamená to, že jsme dobří v telefonování nebo mluvení na ulici, v hospodě, s kamarády, při sporu s tchýní? Nebo, že jsme dobří v osobním kontaktu? Chcete-li personalistům ukázat, že máte dobré komunikační schopnosti dokazujete tímto pravý opak.

Doporučení: Raději buďte konkrétnější!

„Jsem vášnivý ve své práci“

To, jak jste vášnivý ve své práci by mělo vycházet o znalosti oboru nebo produktu, služby, oblasti, a ne z popisu někde ve vašem životopise. Spíše to ukazuje na nedostatek nadšení a hledání nějaké náhrady tohoto nedostatku.

Doporučení: Vášeň z vás musí být cítit, ale z vašich činů.

„Mám bohaté zkušenosti“

Znovu vás musím požádat o podrobnější popis a specifikaci než o fráze. Rozsáhlé a bohaté zkušenosti mi naznačuje, že se někdo snaží, aby to hlavně vypadalo a trochu to zavání cynismem.

Doporučení: Raději ukažte skutečnou praxi a konkrétní výsledky než prázdné fráze.

„Mám tah na bránu“

Z nedávného průzkumu manažerů vyšlo, že celých 27% personalistů tuto frázi nenávidí. Zkrátka mají z této fráze pocit, že je to to, co chce personalista nebo manažer slyšet a nemá to samo o sobě konkrétní základ.

Doporučení: Netahejte na bránu, ale ukažte, co se vám naposledy v zaměstnání povedlo a na co jste pyšní.

„Jsem týmový hráč"
Jedná se o další frázi, o které si lidé myslí, že ji zaměstnavatelé chtějí zoufale slyšet a vidět v životopise.

Doporučení: Pokud disponujete takovým důkazem o tom, že jste týmový hráč, dokažte to!

Snad jsem vám moc nerozhodil vaši prezentaci před pohovorem nebo když píšete text pracovního inzerátu, ale mohlo by vám to pomoci nezapadnout do šedi ostatních uchazečů a firem.

Na závěr slova, která jsou vhodná k používání, říkám jim "akční".

  • Pod vedením, pod řízením, 
  • Spustil jsem, nastartoval,
  • Vyřešil jsem, našel jsem řešení,
  • Zlepšil jsem, zdokonalil, inovoval,
  • Snížil jsem, zredukoval,
  • Dokázal jsem, vytvořil jsem, prokázal jsem
  • Ovládám, umím, orientuji se,
  • Cením si, vážím si,
  • atd...:)

 


Rodinna firma poradenstvi
Interim managament

Přečtěte si také
03.12.2018/Osobní rozvoj Jak na konstruktivní kritiku?

Je velmi snadné pokusit se dát někomu konstruktivní kritiku, ale není vždy snadné ji přijmout. Trvá to spoustu trpělivosti a sebevědomí, abychom mohli udělat krok zpět a podívali se na to, co a jak děláme, uznat to co děláme špatně a pak přijmout radu nebo doporučení.

01.11.2018/Osobní rozvoj Jaké dovednosti budete potřebovat v roce 2020?

Možná se dá říci, že lidstvo zaznamenalo nejvíce technologického pokroku za posledních 100 let. Z tohoto důvodu se dovednosti, které vyžaduje naše povolání, neustále vyvíjejí. Lidé nyní pracují v zaměstnání, které před 20 lety neexistovalo. Vysoké školy připravují studenty na zaměstnání, které dnes neexistují a někdy připravují na zaměstnání, které již nebude existovat.

29.10.2018/Kariérní a kariérové poradenství 10 kroků ke tvorbě vaší úspěšné osobní značky

Vaše osobní značka sděluje vaši hodnotu světu - nejen potenciálním zaměstnavatelům, ale prakticky všem. Osobní značka je dnes naprosto nezbytná pro osobní rozvoj, kariérní postup, a dokonce i pro vás samotné. Vyjádření toho, kdo jste, co děláte a proč to děláte, vám pomůže postavit se k úspěchu a otevřít dveře nové kariérní příležitosti.



Chcete pomoci dosáhnout svých kariérních a podnikatelských snů?

Zanechte mi váš email a já vás budu pravidelně zásobovat tipy pro váš úspěch.

Nebo mi zavolejte na +420 605 733 267
a domluvme si schůzku