Nástup do zaměstnání. Jak na první dny? 5 tipů pro vás.

26.03.2017/Personalistika Nástup do vašeho nového zaměstnání je velmi vzrušující moment. Chcete-li kladně zapůsobit na svého nového šéfa a ukázat mu, že učinil správné rozhodnutí vás zaměstnat. Firma chce totéž, zaměstnala vás z nějakého důvodu a má tak osobní zájem na vašem úspěchu.

Ale pokud se pohybujete příliš rychle nebo ve špatném směru můžete zničit vaše úsilí. Být někdy příliš horlivý a moc rychle se adaptovat, může mít negativní dopad na vaše setrvání ve firmě.

5 věcí, kterými se musíte řídit, při nástupu do zaměstnání.

1) Orientujte se

Psaní poznámek během prvních týdnů v práci buď elektronicky nebo do diáře vám usnadní vaše první kroky v zaměstnání. Co ostatní zaměstnanci a vaši kolegové říkají? Jejich reakce jsou jasným ukazatelem toho, co organizace pociťuje jako důležité. Poslouchejte, jak lidé vysvětlují, co firma dělá a co zákazníci ctí jako hodnotu společnosti. Je to kvalita a bezpečnost nebo výjimečný zákaznický servis?

2) Poznejte svého šéfa

Tato osoba vás zaměstnala a chce abyste byli úspěšní. Jako nový zaměstnanec chcete vědět tyto tři věci:

a) Věci, které smíte dělat a také to, co svému šéfovi nesmíte nikdy sdělit.

b) Témata, které můžete diskutovat později.

c) Situace nebo témata, které je třeba řešit okamžitě a v jeho kanceláři.

3) Naučte se pravidla

Většina z nás tvoří změnu tím, že působí v rámci struktury organizace. Musíte poznat systém. Ptejte se a zjistěte, jak věci fungují. Dokonce i když jste byli zaměstnáni, abyste předělali zastaralý proces, nesuďte systém společnosti, dokud neporozumíte tomu, kdo jej vytvořil.

4) Poznejte své kolegy

Většinu z toho, co děláte budete dělat s nimi. Vaši spolupracovníci mají své vlastní jedinečné osobnosti a styly práce. Pochopte, jak to vše do sebe zapadá a jak pracuje tým. Pamatujte si, že tým bude chtít vědět o vás a vašem stylu práce také.

5) Pochopte, jak to funguje

Když už jsme u tématu porad, je to místo, kde se vše startuje a uzavírá. Analyzujte, jak organizace rozhoduje a komunikuje změny. Kdo a jak je v organizaci zapojen. To pomáhá pochopit, jak se věci dělají. Lépe se zorientujete ve firemních procesech a politice organizace.

Může se to zdát jako dlouhý seznam, když jste prvních pár dní v nové práci, ale nové prostředí vyžaduje nové znalosti. Pokud chcete uspět v novém týmu, musíte vědět jak na to.

 


Rodinna firma poradenstvi
Interim managament

Přečtěte si také
03.12.2018/Osobní rozvoj Jak na konstruktivní kritiku?

Je velmi snadné pokusit se dát někomu konstruktivní kritiku, ale není vždy snadné ji přijmout. Trvá to spoustu trpělivosti a sebevědomí, abychom mohli udělat krok zpět a podívali se na to, co a jak děláme, uznat to co děláme špatně a pak přijmout radu nebo doporučení.

01.11.2018/Osobní rozvoj Jaké dovednosti budete potřebovat v roce 2020?

Možná se dá říci, že lidstvo zaznamenalo nejvíce technologického pokroku za posledních 100 let. Z tohoto důvodu se dovednosti, které vyžaduje naše povolání, neustále vyvíjejí. Lidé nyní pracují v zaměstnání, které před 20 lety neexistovalo. Vysoké školy připravují studenty na zaměstnání, které dnes neexistují a někdy připravují na zaměstnání, které již nebude existovat.

29.10.2018/Kariérní a kariérové poradenství 10 kroků ke tvorbě vaší úspěšné osobní značky

Vaše osobní značka sděluje vaši hodnotu světu - nejen potenciálním zaměstnavatelům, ale prakticky všem. Osobní značka je dnes naprosto nezbytná pro osobní rozvoj, kariérní postup, a dokonce i pro vás samotné. Vyjádření toho, kdo jste, co děláte a proč to děláte, vám pomůže postavit se k úspěchu a otevřít dveře nové kariérní příležitosti.



Chcete pomoci dosáhnout svých kariérních a podnikatelských snů?

Zanechte mi váš email a já vás budu pravidelně zásobovat tipy pro váš úspěch.

Nebo mi zavolejte na +420 605 733 267
a domluvme si schůzku