Generační boj pracovní síly přichází

10.06.2018/Kariérní a kariérové poradenství Generační boj pracovní síly přichází V dnešním hektickém světě není život pro dnešní generace stejný. Najdeme rozdíly ve vnímání těch, kteří se narodili mezi lety 1980 a 1996 a generace Z, která se narodila v letech 1997 až 2010.

Potravinářská společnost Zerocater vám ukáže rozdíly v životním stylu, preferencích a chování, pokud jde o tyto dvě generace. Například, zatímco většina mileniálů může upřednostňovat značky, které sdílejí jejich hodnoty, ti z generace Z mají tendenci upřednostňovat značky, díky kterým se cítí autentičtí.

"Společnosti touží spojit se s generací Z, která bude do roku 2020 tvořit 40 % amerických spotřebitelů."

Generace Z je první skupina, která se narodila po vytvoření internetu, a stali se teenagery ve věku mobilních zařízení. Digitální nástroje byly vždy integrovány do jejich života a jejich učební pomůcky jsou dostupné a ihned k dispozici. V jiném průzkumu většina generace Z, celých 85 % uvedlo, že během posledního týdne sledovali online video, aby se naučili novou dovednost.

Společnosti touží spojit se s generací Z, která bude do roku 2020 tvořit 40 % amerických spotřebitelů. Generace Z však není tak loajální jako předchozí generace. Protože mohou snadno vyhledávat firmy online a najít zákaznické recenze téměř na všechno, mají přístup k více autentickým a pravdivým  informacím než předchozí generace. Spoléhají na sociální média, místo tradiční reklamy. Generace Z preferuje otevřenou, obousměrnou a autentickou interakci se společnostmi.

"V průzkumu 33 % generace Z uvedlo, že mentorstvím je nejdůležitější výhoda, kterou by mohla společnost nabídnout."

Vztahy s technologiemi se mezi těmito dvěma generacemi značně liší. Mileniálové byli digitálními průkopníky. Vyrůstali s vytáčenými internetovými a pevnými linkami a později se přizpůsobili smartphonům. Gen Z jsou digitální domorodci, kteří měli vždy mobilní zařízení a Wi-Fi. Obě generace jsou technicky důvtipné a pohodlné, ovládají multitasking na různých zařízeních.

Například, zatímco většina mileniálů upřednostňuje Facebook, generace Z stále více využívá Snapchat a Instagram jako své oblíbené sociální aplikace, protože jim nabízí větší kontrolu nad sdílením. Snapchat a Instagram Stories umožňují uživatelům sdílet fotografie nebo zprávy pouze s diskrétní skupinou přátel na krátkou dobu, než data zmizí navždy. Jsou se sociálními sítěmi značně obezřetnější.

Generace Z může být více motivována finanční stabilitou a jistotou práce než předchozí generace. Řada studií a průzkumů ukazuje, že členové všech generací mají podobné hodnoty v práci. Pracovníci například obecně oceňují dobré odměny a výhody. Zdá se však, že generace Z dává větší hodnotu mentorství než předchozí generace. V jednom průzkumu 33 % z nich uvedlo, že mentorstvím je nejdůležitější výhoda, kterou by mohla společnost nabídnout.

"Generace Z má největší tendenci podnikat."

Generace Z může mít tendenci být více podnikatelská. V průzkumu z roku 2017 dle metodiky Gallup bylo zjištěno, že 39 % studentů uvedlo, že hodlají zahájit své vlastní podnikání a 9 % uvedlo, že již vlastní podnikání.

Bez ohledu na to, kde se rozhodnou pracovat, Generace Z vypadá obzvlášť dychtivě uspět. Ve studii Berkeley 53 % členů generace Z ocenilo úspěch jako nejdůležitější věc v životě, ve srovnání s 46 % u mileniálů. V dalším průzkumu většina generace Z 88 % uvedla, že by byla ochotna se přemístit z důvodu dobré kariérní příležitosti.

Je ironií, že generace, která přišla do věku v době textování, může upřednostňovat osobní komunikaci na pracovišti. V průzkumu 72 % společnosti generace Z uvedlo, že upřednostňují komunikaci osob s okamžitým zasíláním zpráv nebo videokonferencí.

Je zajímavé to, jak se generace z pohledu práce a vnímání pracovního a kariérního směřování liší. Uvidíme, co přinese realita a více detail v infografice.

Boj pracovní síly přichází

 


Rodinna firma poradenstvi
Interim managament

Přečtěte si také
03.12.2018/Osobní rozvoj Jak na konstruktivní kritiku?

Je velmi snadné pokusit se dát někomu konstruktivní kritiku, ale není vždy snadné ji přijmout. Trvá to spoustu trpělivosti a sebevědomí, abychom mohli udělat krok zpět a podívali se na to, co a jak děláme, uznat to co děláme špatně a pak přijmout radu nebo doporučení.

01.11.2018/Osobní rozvoj Jaké dovednosti budete potřebovat v roce 2020?

Možná se dá říci, že lidstvo zaznamenalo nejvíce technologického pokroku za posledních 100 let. Z tohoto důvodu se dovednosti, které vyžaduje naše povolání, neustále vyvíjejí. Lidé nyní pracují v zaměstnání, které před 20 lety neexistovalo. Vysoké školy připravují studenty na zaměstnání, které dnes neexistují a někdy připravují na zaměstnání, které již nebude existovat.

29.10.2018/Kariérní a kariérové poradenství 10 kroků ke tvorbě vaší úspěšné osobní značky

Vaše osobní značka sděluje vaši hodnotu světu - nejen potenciálním zaměstnavatelům, ale prakticky všem. Osobní značka je dnes naprosto nezbytná pro osobní rozvoj, kariérní postup, a dokonce i pro vás samotné. Vyjádření toho, kdo jste, co děláte a proč to děláte, vám pomůže postavit se k úspěchu a otevřít dveře nové kariérní příležitosti.



Chcete pomoci dosáhnout svých kariérních a podnikatelských snů?

Zanechte mi váš email a já vás budu pravidelně zásobovat tipy pro váš úspěch.

Nebo mi zavolejte na +420 605 733 267
a domluvme si schůzku