Četla 40000 životopisů a představuje Vám 5 nejhorších chyb!

09.09.2016/Osobní rozvoj Když Tina Nicolai začala pracovat jako náborář pro Walt Disney World na konci roku 1990 si všimla, že mnozí uchazeči o zaměstnání zasílali stále stejné, nevhodné a nekvalitní životopisy. Lidé prostě nevěděli, jak se prodat na trhu práce a jak se správně prezentovat. Byl tu najednou velký prostor pro vzdělávání kandidátů na všech úrovních a ve všech oblastech.

Zde je výběr 5 nejzásadnějších chyb a nedostatků v životopisech:

1) Lajdáctví a ledabylost

Největší chybou uchazečů o práci je nedbalost a špatná pozornost k detailu, jsou prostě líní dělat práci pořádně. Tina Nicolai říká, že viděla příliš mnoho překlepů, neprofesionálních písem, spoustu grafiky a také zastaralých informací nebo irelevantních a nevhodných informací.

2) Rekapitulace a shrnutí

Souhrny jsou spíše nepříjemné, když se píší oficiálním a formálním tónem a obsahují příliš mnoho přídavných jmen. Po chvíli lze souhrny číst, jako zdlouhavé kapitoly v knize. Vždy je lepší vyjmenovat několik odrážek s uvedením podstatné informace. Povedlo se toto…, zodpovědnost za toto…., atd.

3) Lenost

Kandidáti musí pochopit, že začínat větu: „Jsem zodpovědný/á za to…“, říká čtenáři, jaké byly požadavky na pracovní pozici, ale nepopisuje to, že uchazeč skutečně tuto funkci vykonával. To zkrátka neukazuje na to, že kandidát byl úspěšný. Nebuďte líní a investujte navíc několik minut, abyste vysvětlili, co jste dosáhli a nebo co se od Vás očekávalo.

4) Žargon a módní slova

Obsah slov ve Vašem resumé jako jsou: „out of the box", „týmový hráč", působí spíše lacině. Kandidát, který je skutečně dobrý a „jedinečný v řešení problémů“, který „skvěle funguje v týmu“, Vám to bude prezentovat především stručně, tvořivě, jasně a také především přesvědčivě.

5) Příliš formální

Přemíra formálnosti nakonec působí tak, že si personalista nedokáže udělat představu o osobnosti uchazeče a výstup není pozitivní.

Máte další náměty, čeho se v životopise vyvarovat? Pište do komentářů.

 

 

 


Rodinna firma poradenstvi
Interim managament

Přečtěte si také
03.12.2018/Osobní rozvoj Jak na konstruktivní kritiku?

Je velmi snadné pokusit se dát někomu konstruktivní kritiku, ale není vždy snadné ji přijmout. Trvá to spoustu trpělivosti a sebevědomí, abychom mohli udělat krok zpět a podívali se na to, co a jak děláme, uznat to co děláme špatně a pak přijmout radu nebo doporučení.

01.11.2018/Osobní rozvoj Jaké dovednosti budete potřebovat v roce 2020?

Možná se dá říci, že lidstvo zaznamenalo nejvíce technologického pokroku za posledních 100 let. Z tohoto důvodu se dovednosti, které vyžaduje naše povolání, neustále vyvíjejí. Lidé nyní pracují v zaměstnání, které před 20 lety neexistovalo. Vysoké školy připravují studenty na zaměstnání, které dnes neexistují a někdy připravují na zaměstnání, které již nebude existovat.

29.10.2018/Kariérní a kariérové poradenství 10 kroků ke tvorbě vaší úspěšné osobní značky

Vaše osobní značka sděluje vaši hodnotu světu - nejen potenciálním zaměstnavatelům, ale prakticky všem. Osobní značka je dnes naprosto nezbytná pro osobní rozvoj, kariérní postup, a dokonce i pro vás samotné. Vyjádření toho, kdo jste, co děláte a proč to děláte, vám pomůže postavit se k úspěchu a otevřít dveře nové kariérní příležitosti.



Chcete pomoci dosáhnout svých kariérních a podnikatelských snů?

Zanechte mi váš email a já vás budu pravidelně zásobovat tipy pro váš úspěch.

Nebo mi zavolejte na +420 605 733 267
a domluvme si schůzku